מהלך דרמטי בימין: "בנט צפוי להודיע על הקמת מפלגת ימין חדשה"

איתי גדסי 1 Comment on מהלך דרמטי בימין: "בנט צפוי להודיע על הקמת מפלגת ימין חדשה"

הערב (מוצ"ש) יכריז בשעה 20:00, יו"ר 'הבית היהודי' נפתלי בנט יחד עם איילת שקד, על פי ההערכות, על פרישה מהבית היהודי והקמת מפלגת ימין חילונית-דתית חדשה | מתחיל דרכו הפוליטית כיוון בנט, למפלגה חילונית-דתית שתתחרה ישירות ב'הליכוד' דבר שלא עלה בידו | היעד: כסא ראש הממשלה בעידן שלאחר נתניהו | הימין מתפלג

נפתלי בנט צילום: פלאש90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יו"ר מפלגת 'הבית היהודי' נפתלי בנט, יחד עם שרת המשפטים ומספר 2 במפלגה, איילת שקד, ימסרו הערב (שבת) בשעה 20:00 הצהרה מיוחדת לתקשורת. על פי הערכות השניים יכריזו על הקמת מפלגת ימין חדשה אשר תהיה בעלת אופי חילוני-דתי. אשר תהיה שונה מהותית ממפלגת 'הבית היהודי' אשר בעלת אופי דתי מובהק.

מפלגת הבית היהודי, צפויה להמשיך לתפקד כמפלגה יחד עם סיעת 'האיחוד הלאומי' של אורי אריאל ובצלאל סמוטריץ'.

כזכור, נפתלי בנט ואיילת שקד הגיעו כמקשה אחת למפלגת 'הבית היהודי' לאחר שלא הצליחו להקים מפלגה חדשה חילונית דתית. הציפיות של בנט היה להפוך את הבית היהודי לכזאת, שתייצג על פי דעתו, את כל שכבות האוכלוסייה בעם כעין ליכוד ב'. במהלך השנים בנט לא צלח בתוכניתו.

בנוסף, רצונו לנתק את מפלגת 'האיחוד הלאומי' ולחברה כחלק מ'הבית היהודי' לא צלח. דבר שהקשה על בנט בתפקודו כיו"ר מפלגה חצויה.

הערב, על פי כלל הערכות, בנט יכריז על הקמת מפלגת ימין חדשה, שתתחרה ישירות במפלגת 'הליכוד' ולא תתוייג כמפלגה דתית. התוכנית של בנט אחרי עידן נתניהו, להגיע לכס ראשות הממשלה, ולכן הוא מבין כי ממפלגה נישתית דתית לא תקרב אותו אל היעד.

במהלכו הוא מפסיד את קולות הציבור הדתי לאומי הקשיח שמעוניין במפלגה דתית מובהקת. והולך למגרש הפוליטי השמור בדרך כלל לליכוד. הדבר יכול לפגוע בו או בנתניהו.

עדיין לא ברור, אם חלק מחברי הכנסת של הבית היהודי יצטרפו אליו, או שהוא מעוניין לצאת למסע חדש ללא זכר מהמפלגה הישנה.



1 תגובות

מיין תגובות